• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til primært sidefelt
  • Hopp til bunntekst

Before Header

  • Bestill tjenester
    • Privatperson
    • Bedrift

  • Medisinsk klinikk
    • Lege
    • Migrene
    • Psykolog
    • Diabetes
    • Hjerte- og karlidelser
    • Fysioterapi
    • Helsekontroller
    • Astma og KOLS
    • Kurs og opplæring
    • Livsstil
    • Medisinsk forskning
    • Osteoporose
    • Ultralyd
    • Vaksinasjon
  • Bedriftshelsetjeneste
    • Arbeidsmedisinsk poliklinikk
    • Arbeidsmiljøkartlegging
    • Arbeidsplassvurdering
    • Ergonomi
    • Frisk arbeidsevnevurdering
    • Fysisk arbeidsmiljø
    • Kriser
    • Kurs og opplæring
    • Målrettet arbeidshelseundersøkelse
    • Psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø
    • Rus og Avhengighet (AKAN)
    • Fra sykefravær til jobbnærvær
    • Systematisk HMS-arbeid
  • Kontakt oss
    • Elverum
    • Follo
    • Gjøvik
    • Hamar
    • Lillehammer
    • Moelv
    • Oslo
    • Otta
    • Ringebu
    • Sarpsborg
  • Søk

Mobile Menu

  • Medisinsk klinikk
    • Lege
    • Migrene
    • Psykolog
    • Diabetes
    • Hjerte- og karlidelser
    • Fysioterapi
    • Helsekontroller
    • Astma og KOLS
    • Kurs og opplæring
    • Livsstil
    • Medisinsk forskning
    • Osteoporose
    • Ultralyd
    • Vaksinasjon
  • Bedriftshelsetjeneste
    • Arbeidsmedisinsk poliklinikk
    • Arbeidsmiljøkartlegging
    • Arbeidsplassvurdering
    • Ergonomi
    • Frisk arbeidsevnevurdering
    • Fysisk arbeidsmiljø
    • Kriser
    • Kurs og opplæring
    • Målrettet arbeidshelseundersøkelse
    • Psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø
    • Rus og Avhengighet (AKAN)
    • Fra sykefravær til jobbnærvær
    • Systematisk HMS-arbeid
  • Kontakt oss
    • Elverum
    • Follo
    • Gjøvik
    • Hamar
    • Lillehammer
    • Moelv
    • Oslo
    • Otta
    • Ringebu
    • Sarpsborg
  • Søk
  • Bestill tjenester
    • Privatperson
    • Bedrift

Generelle vilkår Frisk Utvikling Helse

Vilkår for levering av tjenester fra Frisk UTVIKLING HELSE AS

Generelle avtalevilkår for bedrifter /virksomheter («Kunden») som inngår avtale om leveranse av bedriftshelsetjeneste med Frisk Utvikling HELSE AS. Vilkårene er gjeldende for alle avtaler mellom kunden og Frisk HMS. Vilkårene gjøres gjeldende fra 01.01.2020.

1. Om avtalevilkårene

Disse vilkårene gjelder for bedrifter som har avtale («Avtalen») med Frisk Utvikling HELSE AS (heretter kalt leverandøren) eller andre Frisk Utvikling virksomheter om leveranse av tjenester. Vilkårene gjelder i tillegg til det som ellers er særskilt fastsatt i Kundens Avtale med leverandøren.

2. Tjenestens innhold og organisering

2.1. Faglig kvalitet og organisering

Leverandøren til Kunden skal ha en høy faglig standard.

Kunden vil ha tilgang til aktuell fagkompetanse innenfor de tjenesteområder som skal leveres. Kundeansvarlig hos leverandøren vil ha det overordnede ansvaret for kontrakten og koordinere aktuell kompetanse ut i fra de bestillinger som kommer inn.

Leverandørens kontaktperson skal i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-3. Bedriftshelsetjeneste:

  • Sikre god og effektiv samhandling mellom leverandør og Kunden
  • Utarbeide samarbeidsplan med Kunden med utgangspunkt i kundens handlingsplan.
  • Planlegge og tilrettelegge for aktiviteter som gjelder hele virksomheten
  • Ha overordnet oversikt over aktivitetene som pågår og / eller er planlagt og hvilke ressurser dette krever
  • Periodevise leveranserapporter/årsrapporter

Partene forplikter seg til å legge forholdene til rette for den praktiske gjennomføringen av avtalte aktiviteter.

2.2. Samarbeidsplan og avtalte aktiviteter

Partene skal utarbeide en samarbeidsplan hvor de enkelte aktiviteter for hvert år fastsettes. Samarbeidsplanen skal sikre en nødvendig forutsigbarhet i forhold til ressurser og ønsket fremdrift av aktiviteter. Aktiviteter som er forankret i samarbeidsplanen er bindende for leveranse og fakturering.
Endringer kan skje når leverandør og Kunden er enige i at det vil prioriteres og avklare mulig framdrift. Kunden forplikter seg til å legge til rette for at avtalte aktiviteter kan gjennomføres i henhold til avtale.

Endringer i tidspunkt for gjennomføring må meddeles innen følgende frister:

• Aktiviteter som er avtalt må meddeles innen tre – 3 – virkedager.

• Helseundersøkelser for enkeltindivid må avbestilles innen fem – 5 – virkedager.

• Helsekontroller for grupper må avbestilles innen 10 virkedager.

Avlysning etter utløp av frister betraktes som leverte tjenester og vil bli fakturert.

2.3. Responstid

Leverandørens avdelinger er betjent mandag-fredag fra klokken 0800 til 1600. I dette tidsrommet skal kunder alltid få kontakt via sentralbordet (40602050) Leverandørens sentralbord er bemannet i åpningstiden og har automatiserte tjenester utover dette.

Leverandøren kan nås på e-post med rask responstid på post@frisk-helse.no

Bestillinger og endringer kan gjøres elektronisk hele døgnet i Leverandørens kundeportal.

3. Priser, fakturering og betaling

3.1. Priser

Alle priser angitt i Avtalen er gjeldende for ett kalenderår av gangen med mindre annet er særskilt avtalt. Eventuelle kostnader til kjøp av vaksiner eller materiell/analyser kommer i tillegg til oppgitte timepriser.

Arbeidet utføres innenfor leverandørens normale kontortid som er 08.00-16.00. Arbeid utover normal arbeidstid beregnes med overtidstillegg i henhold til statens regulativ for overtidsarbeid.

Forarbeid, reising og etterarbeid (rapportskriving etc.) vil medregnes. Som hovedprinsipp skal faktisk medgått tid benyttes og beregnes per påbegynte halvtime.

Reisekostnader beregnes ut ifra aktuell fagperson sin timesats.

Priser på tjenester levert av Leverandøren er gjenstand for årlig indeksregulering. Prisøkning trer i kraft pr. 1. januar det påfølgende kalenderåret. Prisøkninger er begrenset oppad til endringen av lønnsindeks for private helse- og sosialtjenester (ifølge Statistisk Sentralbyrå – SSB).

Alle priser er angitt uten merverdiavgift da bedriftshelsetjenester ikke er merverdiavgiftspliktig. Ved en eventuell innføring av merverdiavgift eller andre avgifter fra myndighetene vil dette komme i tillegg til de angitte prisene.

For tjenester som ikke inngår som del av ordinær bedriftshelsetjeneste, vil leveransen være merverdiavgiftpliktig.

3.2. Fakturering

Tilleggstjenester (volum) faktureres etterskuddsvis hver 14. dag. Betaling skjer pr. 14 dager i henhold til faktura fra Leverandøren.

3.3. Betaling

Ved forsinket betaling vil det påløpe renter, purregebyr og omkostninger etter gjeldende regler for inndriving av forfalte pengekrav. Dersom Kunden ikke betaler innen betalingsfristens utløp, vil kravet bli overført til tredjepart for videre inndrivelse og eventuell overføring til inkasso.

4. Behandling av personopplysninger

I den utstrekning ytelsene innebærer behandling av personopplysninger, skal de ikke behandles på annen måte enn det som er nødvendig for Leverandørens oppfyllelse av sine forpliktelser etter avtalen og etter lovverket. Personopplysninger kan ikke overlates til andre for lagring eller bearbeidelse uten skriftlig forhåndsgodkjenning fra Kunden. I henhold til GDPR art 32. og Personopplysningsloven § 13 med tilhørende forskrifter skal Kunden og Leverandøren gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved databehandling av personopplysninger.

I henhold til Lov om Helsepersonell og forskrift om pasientjournal har helsepersonell taushetsplikt om helseopplysninger til pasienter. Bakgrunnen for taushetspliktbestemmelsene er at befolkningen får trygghet til å oppsøke helsetjenesten ved behov for helsehjelp. Som hovedregel kreves det et gyldig samtykke fra den ansatte for å videreformidle informasjon. Eksempler på taushetsplikt er når ansatte oppsøker arbeidsmedisinsk poliklinikk og ved støttesamtaler arbeidsrelaterte helseproblemer. Dette kan eksempelvis brukes av ansatte som ikke ønsker at arbeidsgiver skal kjenne til at det har søkt BHT for hjelp, eks. konflikt på arbeidsplassen eller med sin leder, råd for rusproblemer og lignende.

I henhold til Arbeidsmiljøloven §§ 9-3 og 9-4, og helsepersonelloven §15 og §27 har helsepersonell i rollen som sakkyndig opplysningsplikt til bestiller av oppdraget.
Helsepersonell skal i disse tilfellene gjøre pasienten oppmerksom på oppdraget, hva dette innebærer og at vi har opplysningsplikt. Eksempler på oppdrag med opplysningsplikt er helsesertifisering (f.eks. sjøfart, offshore, røykdykking etc.), arbeidshelseundersøkelser arbeidsgiver er pålagt å tilby eller sørge for at gjennomføres og vaksinering i yrkesmessig sammenheng.

For å oppnå tilfredsstillende informasjonssikkerhet skal både Kunden og Leverandøren dokumentere informasjonssystemet og sikkerhetstiltakene. Dokumentasjonen skal være tilgjengelig for medarbeidere hos begge parter, Datatilsynet og Personvernnemnda. Begge parter er selv ansvarlige for å oppfylle og etterleve de krav som stilles til dem i medhold av personopplysningsloven med forskrifter.

5. Informasjon og konfidensialitet

Kunden plikter å informere Leverandøren regelmessig og minst en gang årlig om endringer i ansattstatus for ansatte som er knyttet til Avtalen.

All informasjon Leverandøren mottar om og fra Kunden skal behandles konfidensielt, slik at den ikke unødig blir kjent for andre enn de som har behov for informasjonen for å utføre oppdraget.. Begge parter er forpliktet til å ta nødvendige forholdsregler for å sikre overholdelse av taushetsplikten. Det som her er bestemt for partene gjelder også for deres ansatte. Taushetsplikten fortsetter å gjelde også etter opphør av nærværende avtale. Kunden aksepterer at Leverandøren kan ha oppdrag for Kundens konkurrenter eller andre hvis interesser er eller kan være i konflikt med Kundens interesser.

Kunden må ikke utlevere opplysninger om Leverandøren på en måte som kan føre til tap eller skade for Leverandøren. Verken Kunden eller Leverandøren er forhindret fra å utlevere konfidensiell informasjon:
a. som er eller blir offentlig kjent på annen måte enn gjennom brudd på taushetsplikten;
b. som er eller blir kjent fra andre kilder uten restriksjoner i forhold til offentliggjøring; eller
c. i overensstemmelse med lov eller profesjonsbestemt forpliktelse.

Bestemmelsene over er ikke til hinder for at partene kan utnytte erfaring og kompetanse som opparbeides i forbindelse med gjennomføring av Avtalen.

6. Overdragelse

Rettigheter og plikter etter denne avtale kan ikke overdras eller overføres til andre uten den annen parts forhåndssamtykke.

7. Varighet og oppsigelse

Avtalen løper fra og med oppstartsdato og fornyes automatisk etter 12 måneder. Fornyelse skjer den 01. i aktuell kalendermåned hvor avtalen opprinnelig ble inngått. Oppsigelstiden følger avtalen mellom partene. Oppsigelse må skje skriftlig og sendes pr epost til vidar.fjeldsven@frisk-helse.no

Partene har rett til å be om reforhandling av hoved leveransen i avtalen. Mindre endringer og justeringer kan skje fortløpende. Reforhandling må skje innen utløpet av september måned og gjelder fra og med det påfølgende kalenderår.

8. Reklamasjon og mislighold

Dersom Kunden ønsker å drøfte med Leverandøren mulige forbedringer av system eller tjenester, eller hvis Kunden er misfornøyd med tjenestene som mottas, kan Kunden ta saken opp med Leverandøren. Leverandøren vil behandle klager raskt og nøye, og søke etter beste evne å oppklare forholdet til Kunden. Partene er enige om at forhandlinger skal gjennomføres før mislighold av noen art fører til konflikt.

Misligholdt betaling fra Kunde, etter betalingsoppfordring, gir Leverandøren rett til å stanse alle løpende ytelser inntil ytelsen er betalt.

Inngått avtale kan heves av begge parter ved vesentlig mislighold. Betalingsmislighold ansees å være vesentlig mislighold som gir rett til hevning. Ved heving vil Kunden ha rett til få ut de data/opplysninger som ansees som Kundens eiendom.
Leverandøren vil gi Kunden tilgang til å hente ut slike data med en gitt frist etter særskilt avtale. Heving fra Kundens side vil ikke gi rett til tilbakebetaling av innbetalt vederlag.

9. Erstatning og ansvarsbegrensning

Alminnelige erstatningsrettslige regler skal gjelde mellom partene. Likevel skal Kundens eventuelle erstatningskrav mot Leverandøren under ingen omstendigheter overstige samlet årlig vederlag som Leverandøren faktisk mottar etter Avtalen, eksklusiv eventuell merverdiavgift. Dette gjelder også kontraktsbrudd, pliktforsømmelse, feil, uaktsomhet eller annet. Denne begrensningen gjelder ikke ved grov uaktsomhet eller forsett eller ansvar som etter lov ikke kan begrenses. Krav om erstatning skal framsettes snarest og senest seks – 6- måneder etter at skade er inntruffet.

10. Force Majeure

Verken Kunden eller Leverandøren vil være ansvarlige for manglende oppfyllelse eller forsinkelser av respektive forpliktelser etter denne avtalen hvis det skyldes situasjoner som ikke er påregnelige for en part, såkalt force majeure.

11. Lovvalg og verneting

Denne avtalen og tvister som måtte oppstå som følge av den er underlagt norsk lov. Frisk Utvikling HELSE AS’ hjemting er å anse som eksklusivt verneting.      

Hoved sidebar

Bestill time

Med personlig oppmøte

Digital konsultasjon

Kontakt oss

    Lurer du på noe om våre tjenester?
    La oss kontakte deg.

    Fornavn

    Telefon

    E-post

    Arrangementer

    • Ingen arrangementer

    Siste nytt

    Ledig stilling: Teamleder kundesenter

    2. november 2020

    Vi rekrutterer nå pasienter til følgende studier

    14. september 2020

    Footer

    Medisinsk klinikk

    • Lege
    • Migrene
    • Psykolog
    • Diabetes
    • Hjerte- og karlidelser
    • Fysioterapi
    • Helsekontroller
    • Astma og KOLS
    • Kurs og opplæring
    • Livsstil
    • Medisinsk forskning
    • Osteoporose
    • Ultralyd
    • Vaksinasjon

    Bedriftshelsetjeneste

    • Arbeidsmedisinsk poliklinikk
    • Arbeidsmiljøkartlegging
    • Arbeidsplassvurdering
    • Ergonomi
    • Frisk arbeidsevnevurdering
    • Fysisk arbeidsmiljø
    • Kurs og opplæring
    • Kriser
    • Målrettet arbeidshelseundersøkelse
    • Psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø
    • Rus og avhengighet (AKAN)
    • Fra sykefravær til jobbnærvær
    • Systematisk HMS-arbeid

    Om Frisk Helse

    • Våre ansatte
    • Medlemskap
    • Kurs og opplæring
    • Medisinsk forskning
    • Generelle vilkår Frisk Utvikling Helse
    • Informasjonskapsler og personvern
    • Personvernerklæring for Frisk Utvikling Helse AS

    Site Footer

    • Email
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Phone
    • Elverum
    • Follo
    • Hamar
    • Gjøvik
    • Lillehammer
    • Moelv
    • Oslo
    • Otta
    • Ringebu
    • Sarpsborg


    Frisk HMS og M3 Helse har fusjonert, og vi har fått nytt navn : Frisk Utvikling Helse AS, med organisasjonsnummer: 993 424 986. © 2020–2021